Idag spelade vi hemma på Tunets IP mot Heros Bandy.
–8 grader, lite sprickor i isen igår – men spelare, ledare och ordförande fixade till det sent på kvällen så att det skulle bli spelbart. Sånt som egentligen borde fungera av sig själv. Man kan ju undra om IK Brage hade accepterat samma förutsättningar…
Match- och resultattavlan funkade inte heller. Som vanligt.
Men vet ni vad? Det blev match ändå.
Och ja – vi vann med 7–1.
Men idag skiter jag faktiskt i resultatet.
Det jag tar med mig är målvakterna.
Alltså bandymålvakter…
Oavsett temperatur står de där. Taktfast. Matchen igenom.
Ett enormt mål att vakta, minimalt med skydd, små handskar och kallt som fan.
Det är inte klokt egentligen.
Idag stod två riktigt grymma målvakter på isen – och ni har min fulla respekt för ert val av idrott.
Det är pannben, hjärta och ren galenskap på bästa sätt.
Idag på jobbet började vi prata om gymnastik och idrotter man hade under sin skoltid som exempelvis den gamla hederliga sporten Slungboll*.
Dom yngre förmågorna på jobbet (under 35-år) såg lite frågande ut?
– Vad sa du Slungboll?
Vi som är över 35-år såg minst lika frågande ut!
– Slungboll! Vet du inte vad det är….
Sedan var diskussionen igång och vi enades om att anordna ett Slungbollsmästerskap i sommar, om vi kan få tag några slungbollar – Tips mottages gärna.

* Slungboll är en boll med läderrem som kan användas som kastredskap eller i lagspel, varav det sistnämnda förekommer framför allt i Tyskland. Som kastgren har slungbollen varit relativt vanlig i Sverige, i såväl skolidrott som i större friidrottsmästerskap; mellan 1930 och 1952 fanns det svenskt mästerskap för damer i grenen. En slungboll kan väga upp till 1,6 kilo, och mäta 16-22 centimeter i diameter.

Majken Åberg 1920-1999.
Hon tog 16 SM i följd i slungboll 1937-52 och innehade inofficiellt världsrekord med 53,32.
Som vanligt har jag jobbat med denna fantastik trevliga cup även i år. Som fotograf, IT-tekniker, kioskansvarig mm.
Det är så jäkla skoj att arbeta ideellt för våra barn/ungdomar i föreningslivet – Fler borde göra det och inte vara så upptagna med ”sig själva”, så bjussa på dig själv & bli en föreningsmänniska och investera lite av din tid i våra barn och ungdomar – Det lönar sig!
Välkomna ut till Tunets IP så lovar vi att ta bra hand om dig!
Lite bilder finns här >>
Vill man följa cupen så gör man det här >>
]]>
Gjorde ett collage med en bild från varje fototillfälle med systemkamerorna.
Det togs minst 15 152 bilder 2018
Han är dessutom en en musikant som borde få mer credit och uppskattning än vad han fått.
Hans största soloframgång kom 1992 med singeln ”Gör mig lycklig nu” som var en duett med Gazolines sångare Kim Larsen
Jag har sett han live ett antal gånger men bara en gång som soloartist och det var på Hedemora Rocken, kommer inte ihåg vilket år.
Del – 1 (fick man inte bädda in)
]]>